Antalya Todosk Öncülüğünde Kemer Göynük Doğa Yürüyüşü

Todosk Kulübü Kemer – Göynük Günübirlik Kısa Parkur Doğa Yürüyüşü

Yemek yemek nereye kadar diyorum ve kendimi bu hafta sonu, kardeşim Cemil Vurgun’un davetiyle güzel bir doğa yürüyüşünde buluyorum. Hele aylardan nisan olunca, doğada yürüyüş için mükemmel bir zamanlama oluyor. Çiçekler, böcekler, kaplumbağalar ve etrafımızı saran dağlar arasında, Kemer’den Göynüğe uzanan orman içinde 9 km lik bir yürüyüş gerçekleştiriyoruz.

1-1-DSC07159

Ama her şey kurallara uygun,program dahilinde. Yürüyüş eğer Antalya Todosk öncülüğünde yapılıyorsa uyulması gereken kesin kurallar var.

1 –Sigara içmek yasak.

2- Etrafa çöp atmak zaten söylemeye gerek yok kesin yasak. Ama gidilen güzergahta atılmış pet şişe vs. varsa hemen toplanıp poşete koyuluyor.

3-Siyaset konuşmak yasak

4-Herkes tek sıra halinde, arada yaklaşık yarım ile bir metre arası mesafe koyarak yürüyor.

5- Rehber ve grubun en arkasında artçı rehber gruptan sorumlu ve bir öğretmen gibi her dediği dinleniyor.

Gelelim buluşma noktamıza. Antalya’da yeni yapılan stadyumun arkası en azından stadyum inşaatı bitene kadar Todosk etkinlikleri buluşma noktası. Servisler yürüyüş noktasına buradan kalkıyor.

Sabah 08.00 de buluştuk tüm ekip ve 4 araba olarak hareket ettik. Kemer otagara kadar devam ettik. Orada nefis bir çay molası verdik. Ve yürüyüşe başlayacağımız ormanlık alana hareket ettik.

Derken yürüyüşümüz başladı. Heyecanlı olan yeni bir rota üzerinden yürüdük. Rehberlerimiz daha önce gelip 2 kez keşif yürüyüşü yapmış işaretler koymuş. Belli bir noktadan sonra Kemer belediyesi yardımcı olmuş. Ve parkur açılmış.

Ama çoğunlukla doğaçlama yürüdük ve hem taşlık, ufak rampalar tırmandık. Birkaç saat sonra daha keyifli , yürüyüşü daha rahat olan bölümlere geldik.

Bu arada yürüyen insanların yaşları konusunda size kesin bilgi vermeliyim. Çünkü enerjilerine hayran olduğum,60- 70 yaşında karı koca birlikte yürüyenler en favori grubumdu. Hayranlıkla yürüdüm onlarla. Ve çoğunluğu Todosk üyesi. Bir çok yürüyüşe katılıyorlar.

Ormanda en çok ilgimizi çeken ağaç grubu Sandal Ağaçlarıydı. Sevgili Arkadaşlarım sandal ağacının ağaç kabuğu yok. Pürüzsüz bir yüzeyleri var. Çok ışık alan yerlerde kırmızıya yakın bir kahverengi , daha sıkı orman olan yerlerde ise açık kahverengine sahipler. Ama nerede görseniz tanıyabileceğiniz bir ağaç çeşidi. Sizin için yürüyüş sırasında resim çekmeye çalıştım. Ama bir şekilde silindi. Artık başka bir doğa yürüyüşünde resimlemeye çalışacağım.

Şimdiye kadar görmediğimiz kırmızı bir mantar gördük. Aynı Şirinler Köyünde rastlanabilecek türden bir şey.

1-Kemer Göynük 2015

Öğlen bir saat yemek molası verdik. Yerlere yayıldık, çıkınlarımızı açtık. Evden getirdiğimiz yemeklerimizi bir güzel yedik. Yine termosumuzda ki kahvemizi içtik. Herkes birbirine ikramlarda bulundu. Ama artçı rehberimiz Fatma Teymur’un ‘’Maş Fasulye Salatası ‘’mükemmeldi. En kısa zamanda size hazırlamak için sabırsızlanıyorum.

1-DSC07150

Defne yaprakları, mis gibi kokan taze kekik ve Çalba otundan çok az topladım. Çalba otu ada çayı gibi demleniyor ve öksürüğe çok iyi geliyormuş. Ve defne yapraklarının şerbetli tatlılarda kullanıldığını öğrendim. Sizi bilmem ama be defne yapraklarını et ve özellikte balıkta kullanıyorum. Şerbetli tatlılarda hiç kullanmadım.

1-IMG07433-20150412-1857

Ve geldik yürüyüş parkurumuzun sonuna.

Göynük’te servislerimiz bizi aldı. Ve çay molası verilecek alana gitmek üzere yola çıktık.

Benim gibi arada bir katılanların bile gruba adapte olduğu , keyifle yürüdüğü bir doğa yürüyüşü oldu.

1-IMG07425-20150412-1543

Eğer siz de Antalya da yaşıyorsanız, eşinizle , çocuğunuzla kendinize uygun bir doğa yürüyüş programı bulabilir ve doğa yürüyüşlerine katılabilirsiniz..İster zorlu bir parkur, ister benim gibi kısa mesafe bir doğa yürüyüşünü güvenli bir şekilde yapabilirsiniz.

Todosk ve Rehberimiz Ercan Alpsoy, artçı rehberimiz Fatma Teymur’a çok teşekkür ederim bu güzel etkinlik için. İyi ki varsınız…))

1-1-DSC07177

Bu gün ayrıca Todosk ,Mustafa Nevzat ilaç sponsorluğunda onkoloji hastalarını “Sağlık için doğadayız ” etkinliği kapsamında Uçansu parkurunda yürütülmesine de rehberlik etti.Bu Sosyal sorumluluk projesini gerçekleştirdikleri için ben de kutluyorum kendilerini.

Todosk Doğa Sporları Facebook sayfasını takip edebilir,

www.todosk.org.tr sayfasından istediğiniz bilgilere ulaşabilirsiniz.

Todosk Telefon:0242 243 85 10

Her Çarşamba klüp binasında yapılan etkinliklere katılabilirsiniz.

Günübirlik uzun parkur etkinlikleri, Günübirlik kısa parkur etkinlikleri, Kaya tırmanışları, mağara etkinlikleri, kültürel kamplı ve özel etkinliklerden biri mutlaka size göredir diyorum.

Hepinize doğa ile baş başa keyifli günler diliyorum.

1-IMG07427-20150412-1543

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.