Haydi Korsan Koyu’na Gidiyoruz

Antalya Karaöz- Korsan Koyu Tatilimiz

Yaz Tatili Antalya- Karaöz- Gelidonya Pansiyon

Antalya’nın Kumluca ilçesi- Karaöz Gelidonya Pansiyon tatil bilgilerimi paylaşmak isterim.O kadar güzel yerler ki, belki siz de görmek istersiniz. Ama doğayı seviyorsanız gelin. Çünkü akşamları dolaşacağınız çarşı, alışveriş merkezleri, sesi sonuna kadar açılmış discolardan eser yok. Sadece kuş sesleri , cırcır böceklerinin sesi var. Sabahları da horoz sesiyle uyanmaya hazır olun.

Yaz geldiğinde  deniz kenarında veya denizi olan bir şehirde dahi yaşasanız, illa ki canınız bir yerlere gitmek, bir hareketlilik , değişiklik yapmak istiyor. Biz de öyle yaptık. Eşim, kızım, kardeşlerim ile şehirler arası buluşmayı, tatil yerinde yaptık.

İstanbul’dan kardeşim , eşi, çocukları ve arkadaşları ile birlikte Antalya’nın Kumluca ilçesine bağlı Karaöz köyünde Gelidonya Pansiyon’dan yer ayırtmışlar.İstanbul’dan Antalya hava alanına gelip , ordan da Kumluca – Mavikent ve Karaöz köyüne ulaştılar,yerleştiler odalarına. Üç aylık Çınar bebekleri ve üç yaşında ki Nehir kızlarıyla birlikte. Tabii arabasız yola çıkmayı düşünmeyin hiç, söz ettiğim güzergah için. Hiç uygun değil.

Bu güzergaha daha önce gitmemiştim ama duymuştım. Gelidonya Feneri, Likya Yolu doğa yürüyüşü yapanların zorunlu istikametleri aynı zamanda , Karaöz Köyü.Ve yakınlarında bulunan Korsan Koyu’nun güzelliğini anlata anlata bitirememişlerdi. Akdeniz’in sayısız şirin koylarından biri.

Kızımda senelik izni için, bir haftalığına geldi. Ve aile buluşması yapmak için programlar yapılmaya başlandı.

Üç çadır Korsan Koyuna kurulacak, bir oda Gelidonya Pansiyon’dan ayırtılacak. İsteyen pansiyonda, isteyen çadırda kalacak.

1-20150710_170934

Eşyalar hazırlandı, kekler yapıldı, çiçek poğaçalar hazırlandı, üç gün yetecek kadar alışveriş yapıldı. Biraz abarttık, sevgili Beylem sigara böreklerini sarmış kampta kızartmak üzere, zeytinyağlı biber dolmaları , kek yapmış. İçecek ve yiyeceklerimizi, sebzelerimizi , etlerimiz aldık. Çünkü Korsan Koyun’da doğal manzara dışında hiçbir şey yok. İki araba yola koyulduk. Benim yanımda her zaman kahve olur termosta. Ben bir kahve severim. Arabayla giderken bir yandan kahvelerimizi yudumladık, keklerin tadına baktık.

1-20150710_154423

Önce Kemer, sonra Kumluca geçildi. Izgaralık  etler Kumluca’yı biraz geçince Mavikent’ den alındı özel tavsiye üzerine. Karaöz köyüne varıldı. Gelidonya Pansiyon bulundu. Diğer arabada bulunan kardeşim çevreyi tanıdığı için zorluk çekmeden gittik.

Pansiyonda çaylar demlenmiş bizi bekliyorlardı. Hemen kekler çıktı ortaya, çaylar içildi, sohbetler edildi. Toplam onbir kişi olduk. Üç tane çocuk, keyifli bir ortam. Ama akşam olmadan çadırlar kurulacağı için yola koyulduk.

Korsan koyu, pansiyona yakın sayılır. Dar bir toprak yoldan , çam ormanlarının içinden gidiliyor. Cennet gibi bir koy. Karaöz zaten bir koy ama iki tane daha mini koya sahip. Korsan koyu bunlardan biri. Çadırlar kuruldu denize karşı. Yüzmeye gidildi. Deniz suyunu sıcak seviyorsanız, tam sizin yeriniz. Caretta Carettalar yüzüyor, biz yukardan seyrediyoruz. Akşam yemeği için mangal yakıldı. Yemekler yendi, çaylar demlendi. Keyifli bir gün geçirdik.

1-20150710_155205

Sevgili Arkadaşlarım, kamp yeri doğal güzellikte bir numara ama akşam yemek vakti bir kabus gibiydi. Arı ve sinek çoktu. Yemekten sonra hepsi kayboldu ortadan. Sebze, et , yemek artıkları kenarlara atıldığı için, arı ve sinek, akşam vakti oluyormuş.

Yanınızda bu tür kamp yerine giderken mutlaka sinek kovucu sprey, deo bir şeyler mutlaka olmalı.

Çok zorluk çektik bu konuda. Karaöz’de eczane yok. Küçük bir market var, aldığımız sinek kovucu losyonun tarihi geçmişti.

Siz gelirken ilaçlarınızı yanınızda getirin derim. Bir alerji tableti, sinek kovucu losyon, alerjilere sürülecek bir losyon, krem( Ovadril losyon gibi ), krem mutlaka yanınıza alın.

Akşam kızımla ben pansiyonda kalmaya karar verdik. Eşim, kardeşim, eşi ve çocuğu çadırda kalmak istediler.

Gelidonya Pansiyon çok hoşumuza gitti. Pansiyonumuz rahattı.  Gece sinek yok, sıcak yok. Rahat rahat uyuyorsunuz.

Girişte çok geniş bir alan var balkon gibi. Masalar ve oturma yerleri, televizyon. Alt katta iki oda müze gibi hazırlanmış. Tarihi eşyalar sergilenmiş. Karaöz köyüne, aileye, yakınlarına ait ya da hediye edilmiş, tarihi eşyalar itina ile yerleştirilmiş .

1-karaoz-korsan-koyu

Hepsinin hikayesini  tek tek severek anlatıyor pansiyon sahibi.Üst katta beş tane odası var. Dört odada kardeşim ve arkadaşlarına ait. Bir odada yabancı bir çift kalıyor.

1-20150710_172131

Pansiyonda daha çok Gelidonya Feneri, Likya yolu yürüyüşçüleri konaklıyor. Zaten büyük bir yer değil. Mutfağında yemekleri kendiniz hazırlıyorsunuz. Sabah kahvaltısını onlar hazırlıyor. Karı koca Karaöz’ün yerlisi. Çok tatlı insanlar, seraları da varmış, köyde işler bitmez, koşturmaca. Çocuklarının açtığı Gelidonya Pansiyona ait bir facebook sayfası var. Oradan telefonlarına da ulaşabilirsiniz.

Korsan koyu ve Karaöz arasında mekik dokuduk. Bol bol denize girdik. Biz yüzerken altımızda Caretta carettalar yüzüyor, gözlüğünüz varsa izleyebiliyorsunuz. Pansiyondan denize yürüyerek gidebiliyorsunuz. Biraz dalga var ama çok sert değil.

Akşamları sahilde oturabilirsiniz. Hem market, hem kafe tarzı bir yer var. Tekne turuna çıkabilirsiniz. Bizim zamanımız olmadığı için gidemedik ama çok güzel koylara uğruyormuş.

Yürüyüş yapmayı seviyorsanız Gelidonya Fenerine yürüyebilirisiniz. Gidiş dönüş yaklaşık 80 dakika sürüyormuş.

Her tatilin bir sonu var mutlaka. Ben Karaöz den ayrılıp Antalya ya geleceğim halde üzülmüşken , İş başına dönecek olanlar ne yapar bilmiyorum. Ayrılmak çok zor geldi. Şehir yaşantısına dönmek hiç iç açıcı değil.

Biz Antalya ya döndük, kızım İstanbul’a gitti. Yavaş yavaş bayram hazırlıklarına başlamam gerek. Baklavalar yapılacak hem kendime, hem anneme, hem kızıma. Ama yarın Bursa Öğretmen Lisesi ’n den arkadaşımla buluşacağız. Hayat böyle bir şey, gidenler gelenler, hayatımıza renk katan insanlar hiç eksik olmasın. Benim de , sizlerin de. Ailemiz, arkadaşlarımız, dostlarımız olmadan bu hayat çekilmez. Hepinize selamlar, sevgiler…))

Gelidonya Pansiyon irtibat Telefon:0533 818 95 83

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.