6.Alanya Belediyesi Altın Kepçe Uluslararası Yemek Yarışması

Alanya Altın Kepçe Uluslararası Yemek Yarışması

Antalya Yemek Blog Yazarları Alanya Belediyesinin Misafiriyiz

Merhaba Arkadaşlarım

28 Ekim 2017 cumartesi günü, sabahın erken saatlerinde, Alanya’ya doğru yola koyulduk. Antalya Yemek Blog Yazarları olarak, Alanya Belediyesi ve Altın Kepçe Turizm ve Aşçılar Derneğinin birlikte düzenlediği, Alanya 6. Altınkepçe Uluslararası Yemek Yarışmasının misafiri olacağız.

Alanya Belediyesi mutfak mirasını korumak ve kayıt altına almak için çok değerli çalıimalar yapıyor. @culinaryheritagealanya Mutfak Mirası Alanya, bu alanda çalışmaları yürütüyor.

Yarışma 3 gün sürüyor. Ben 2. günü Yöresel Yemekler Yarışması kategorisinde bulunacağım ve tabii bir çok dalda yapılan yarışmaların heyecanını paylaşacağım.

Güne Alanya Kalesini ve denizi kuşbakışı  seyrettiğimiz Zeytin Cafe’de başladık. Bizi, Sevda  Erdoğmuş karşıladı. İstanbul’dan gelen misafirler arasında, Haldun Tüzel’i görmek sürpriz oldu.

Zeytin Cafe’ye geldiğimizde kahvaltı masası tüm görkemiyle hazır, misafirler yerlerini almış bizi bekliyorlardı. Tabii önce bu güzel kahvaltı görsellerinin resimlerini çekmek için kolları sıvadım. Alanya yöresel lezzetlerinde ne varsa hepsi masadaydı.

Sizlerin de fotograflardan göreceğiniz gibi özenle, itina ile hazırlanmış bir kahvaltıydı.

Kahvaltımızı bir yandan yaparken, Sevda Hanım bize yarışma ve yaptıkları çalışmalarla ilgili bilgiler verdi. Alanya yöresel yemeklerini bir araya topladıkları bir kitap hazırlamışlar. Her ayrıntı ile tek tek ilgilenmişler. Bu kitap o kadar değerli ki sormayın. El emeği göz nuru diyebilirim.

Alanya Çevre Koruma Ve Kontrol Müdürü Sevda Erdoğmuş kitabın önsözünde “Tadı damağımızda kalan efsanevi lezzetler vardı” demiş ve bu lezzetleri gün ışığına çıkarmış, ekibi Ayşe Kızılarslan ile birlikte.

Bizlere de bu kitaptan hediye ettikleri için ne kadar mutlu olduğum anlatamam. Mutlaka içinde bulunan lezzetlerden hazırlayarak sizleri de tanıştıracağım. Çünkü yarışmada gördüğüm Alanya Yöresel Yemeklerine bayıldım. Hem sunumlar, hem yemekler tek kelimeyle muhteşemdi.

Kahvaltıdan sonra Alanya Kalesini gezmek, teleferiğe binmek için yola koyulduk. Alanya’ya yıllar öncesinde tatil için gelmiş ama çok ayrıntılı gezmeye fırsatım olmamıştı.

Doğal güzellikleri ile gözlerimize bir şölen sunuyor. Teleferiğe binmek için geldiğimizde, hava koşulları nedeni ile  seferlerin kısa bir süreliğine iptal edildiğini söylediler. Çünkü inanılmaz derecede bir yağmur vardı.

Alanya Kalesi’ni gezmek içim yürümeye başladık ama yağmur o kadar  çok yağmaya başladı ki gezmek imkansız hale geldi. Kahve molası verdik, kahvelerimizi içerken sohbet ettik. Yağmur biraz ara verdiğinde, gezmeye devam ettik, Haldun Tüzün ve İstanbul’dan katılan misafirlerimizle birlikte geziye devam ettik.

Eğer hala Alanya’yı görmediyseniz Alanya Kalesini mutlaka görmenizi, teleferiğe binmenizi, Alanya sokaklarında dolaşmanızı tavsiye ederim. Bu güzelliklerden mahrum bırakmayın kendinizi.

Ve sıra geldi Alanya Kültür Merkezi’n de devam eden yarışmaları görmeye. Neşeli, eğlenceli sesleri dışardan duyunca zaten bir bakası geliyor insanın.

Yarışmayı sevgili Elif Korkmazel sunuyordu. Bu gün akşama kadar üniversite öğrencileri yarışacaklar. Salonun alt katında, yarışmacıların olduğu bölüm çevrilmiş. Seyredenler için geniş bir bölüm kalıyor. Bir bölüm sonuçlanan yarışmaların ödül töreni için ayrılmış. Farklı dallarda üniversite öğrencilerinin yarışması var bu gün. Akşamın geç saatlerine kadar devam etti yarışmalar.

Youtube Kanalımda yarışma görüntülerini seyredebilirsiniz.

Bir yanda yarışmacıları destekleyen arkadaşları, seyirciler çalan müziklerle oynarken, diğer yanda yarışmacılarda kendini müziğe kaptırmış oynuyordu. Elif Hanım’ın neşeli sunumu ile siz düşünün yarışma ortamını.

DJ istekleri sırayla çalıyor, inanın bu kadar neşeli bir yarışma daha görmedim. Halay çekilirken, ardından horan başlıyor, çiftetelli ile devam ediyor. Kısacası gençler girdikleri yeri güzelleştiriyorlar. Kendilerine sağlanan bu güzel ortamın keyfini çıkartıyorlar.

Tabii arada ikramlarda var. Balık ekmek ve deniz ürünleri harikaydı.

Derken bir üst kata çıktım. Alanya’lı kadınların evlerinde hazırlayıp getirdikleri yöresel lezzetler, yarışma için sunuma hazırlanırken, salonda hazırlanmış diğer sunumlara baktım.

Yarışma ile ilgili görüşlerimizi sordular. Ben de anlattım.

Sevgili Kayra’mız şef önlüğü ve şapkası ile yine Antalya blogger ablaları ile birlikteydi.

Yöresel Yemek yarışması iki kategoride yapılacak.

1)Tüm Yörelerden Lezzetler Kategorisi

2)Mutfak Mirası Alanya Yöresel Yemekler Kategorisi

Ayrıca sizlerin de görsellerini göreceğiniz şahane sunumlar, salonda ziyarete açıktı. Hepsini gezmeye, görüntülemeye çalıştım sizler için.

Bu arada Alanya Belediyesi yöresel yemekler ile ilgili yemek kursları veriyor. Hatta köylere gidip araştırmalar yaparak, yöresel lezzetleri kayıt altına almaya çalışıyor. Çok takdir ettiğimi söylemeliyim.

Ekmek çeşitleri çok güzeldi. Hele soğanlı ekmek bir başka güzeldi.

Yarışmacılar sunumlarını hazırlarken, dolaşma fırsatım oldu.

Sevgili Arkadaşlarım,  bazı hazırlanan lezzetler o kadar kalbimi fethetti ki sormayın. Buyrun görsellere bakın, siz de fikrinizi söyleyin.

Jüri yarışmaya katılan yemekleri değerlendirdi. Görsel olarak çok beğendiğim, lezzetlerin tadına bakma fırsatım oldu.

Öksüz Helvası, Bal Kabağı Dolması ve Pirçikli Köfte harikaydı.

Jüri kararını açıkladı, ödül töreni yapıldı. Elif Korkmazel, Altın Kepçe Aşçılar Derneği Başkanı, Sevgili Sevda Erdoğmuş, dereceye giren yarışmacılara ödüllerini verdiler.

Tüm Yöreler Kategorisinde

1. Nuriye Durmaz Pirçikli Köfte Malatya

1. Aydanur Yılmaz Bal Kabağı Dolması Alanya
  2. Filiz Başaran Gliko (Tarhana ile yoğrulmuş) Erzurum

Mutfak Mirası Alanya Kategorisinde

1.Fatma Arıkan Çiğirdik

2.Fatma Türkyılmaz Öksüz Helvası

3.Hanım Güngörmüş Bal Kabağı Tatlısı tarifi ile ödüllerini aldılar.

Bu değerli tarifleri hazırlayanlar çok mutluydu. Ben de onların mutluluğuna ortak olduğum için çok sevindim. Yemekler bahane, dostluklar şahane diyebilirim.

Yöresel Lezzetler Yarışmasından sonra biraz Alanya gezisi yaptık. Akşam yemeği için enerji topladık, dinlendik.

Hilal Hanım bize bu arada eşlik etti. Ayşe Kızılarslan ile selfiler çekildik. Çaylarımızı içip sohbet ettik.

Akşam Yemeği Zencefil Cafe Restoranda yapıldı. Alanya ya kuş bakışı bakan, manzarası muhteşem bir yer.

Alanya Belediye Başkanı Adem Murat Yücel ve Sevda Erdoğmuş bizleri yalnız bırakmadı.

Akşam yemeğine katılanlar arasında, Antalya Yemek Blog Yazarı Arkadaşlarım,

@akasya.kokusu

@dilekafiyonavci

@hamaratthatun

@mutfagimdantarifler

@nursevincelezzetler

@tubaozcakmak ve

Ben @kendimutfagindasef

Sevgili Elif Kormazel, Haldun Tüzel ve İstanbul’dan gelen jüri üyeleri ile Üniversite öğrencileri kategorisinde görevli jüri üyeleri masalarda yerlerini aldılar.

Akşam yemeği Menüsü

Gülüklü Çorba (Alanya Düğün Çorbası)

Ana Yemek

Alanya Yöresel Yemeği Köy Tavuğu

Kıymalı Pilav (Düğün Pilavı)

Soğuklar

Tatlı Olarak

Öksüz Helvası

Sütlü Kabak Tatlısı

Yemekler yendi, tatlılar yendi, sıra çaylarımıza geldi, çaylarda içildi ve artık gitme zamanı geldi. Antalya’ya doğru yola koyulmadan önce veda zamanı.

Bu güzel organizasyon için öncelikle Alanya Belediyesi Başkanı Sayın Adem Murat Yücel’i tebrik ediyorum. Gençlere kendi yeteneklerini gösterme fırsatı vermeleri takdire değer.

Alanya yöresel lezzetlerini yeni nesillere aktarma, kayıt altına alma çalışmaları ve en son Alanya Yöresel Lezzetler Kitabı ile taçlandırmaları el emeği, göz nuru bir çalışmanın sonucu.

Bu değerli kitap hediyesi için  ayrıca teşekkür ederim. Benim için çok değerli.

Etkinlik boyunca o yoğun temposunda bizimle ilgilenen Sevda Erdoğmuş’a

Yine bütün gün boyunca, her ayrıntı ile ilgilenen, her daim yanımızda olan Ayşe Kızılarslan’a teşekkür ederim.

Ayrıca günümüzün bir bölümünü birlikte geçirdiğimiz, Hilal Hanım’a da  teşekkür ederim.

Bizleri bu güzel organizyon ile buluşturan, Antalya Yemek Blog Yazarı arkadaşım @nursevincelezzetler Nursevin Cem Sönmez’e ayrıca teşekkür ederim.

Başka bir blog yazımda sizlerle buluşmak üzere hoşçakalın .